پروفایل
عطر مناسب کودک ;  معرفی عطر مناسب کودکان (عطر کودک چه ویژگی هایی باید داشته باشد)
اوژن استوار 18 شهریور 1402 32 بازدید

امروزه کمپانی‌های عطر و ادکلن زیادی انواع عطرهای بچه‌گانه را تولید کرده‌اند. عطر مناسب کودک معمولا بدون مواد مضر تولید شده و کاملا ضد حساسیت است. در ادامه این مقاله از ایران پرفیومز میخواهیم در خصوص ویژگی های و نکات مهم در انتخاب عطر کودک صحبت کنیم. همراه ما باشید.

 

آیا استفاده از عطر برای کودکان ضرر دارد؟

البته که دوران نوزادی دوران بسیاری حساس‌تری به نسبت سایر دوران‌های زندگی آدمی است. در این دوران حتماً و ضرورتاً باید به «بایدها و نبایدهای زندگی» بیش از همیشه اهمیت داد و با دقتی فراوان به کارشان گرفت. اگر فرزند شما نوزاد است، یعنی زیر ۲ سال سن دارد، واقعاً دلیلی برای استفاده از عطر و ادکلن برای او نیست. در این سن به شدت حساسیت به عطر و هر گونه ماده‌ی معطر بالاست و حتماً باید از استفاده از عطر برای نوزاد دوری کرد. حتی خودتان نیز حتماً از عطر، اسپری خوش‌بو کننده، اسپری مو و هر گونه مورد بودارِ دیگر در اتاق نوزاد استفاده نکنید.

 

برای خرید عطر کودک بامبینو  بر روی لینک کلیک کنید 

 

Nafe-Bambino-web-2

شرایط استفاده از عطر کودک

نخستین موردی که حتماً باید رعایت کنید این است که به هیچ وجه از هیچ عطری، حتی عطر مخصوص کودکان، بر روی پوست آن ها استفاده نکنید. پوست کودکان به نسبت پوست بزرگسالان نازک تر و لطیف تر است و احتمال آسیب به آن نیز بیش تر است. افزون بر این، برخی از آن ها ممکن است به عطر و ادکلن آلرژی داشته باشند. به خاطر داشته باشید که صرفِ عدم واکنش پوست آن ها به عطر در منزل به معنی آن نیست که آن ها آلرژی ندارند. گاه نیاز است که در برابر نور خورشید قرار گیرند تا آلرژی خود را با سوزش و قرمزی و التهاب نشان دهد.

موردی دیگر که حتماً باید رعایت کنید این است که از هر عطری برای آن ها استفاده نکنید. عطر اولاً باید مخصوص کودکان باشد و ثانیاً از علامت استاندارد و برچسب معتبر برخوردار باشد. یعنی حتی نباید به صرف مخصوص کودکان بودنِ عطر به راحتی از عطر استفاده کرد. مورد سوم آن که سعی کنید زیاد از عطر برای آن ها استفاده نکنید. یعنی هم دفعاتش در طول هفته کم باشد و هم میزان عطری که هر بار استفاده می کنید. پس این گونه شد که اولاً از عطر مناسب کودکان استفاد کنید، اما حتماً با نشان استاندارد، و ثانیاً عطر را روی لباس بزنید و نه روی پوست، و ثالثاً سعی کنید به میزان کم از عطر برای کودکان استفاده کنید.

 

Baby-perfume-www.iranperfumes.com

 

نکات مهم و کاربردی در خرید عطر کودک

قبل خرید عطر کودک بهتر است بررسی کنید که عطر دارای برچسب استاندارد و مخصوص کودک باشد. البته توصیه می‌کنیم به نوشته مخصوص کودکان بسنده نکنید و ترکیبات عطر را نیز مورد بررسی قرار دهید.عطرهای مخصوص کودکان فاقد هرگونه مواد شیمیایی مضر و حساسیت‌زا مانند فتالات، استایرن، فنوکسی اتانول، پارابن و مشک مصنوعی است.
به تقلبی و اصل بودن عطر دقت کنید. عطرهای تقلبی از کیفیت پایینی برخوردارند و معمولا درصد الکل آن‌ها بیشتر است و می‌توانند باعث حساسیت پوست کودک شوند.

همچنین در عطرهای معمولی مقدار زیادی از ادو پرفیوم و اسپریت به عنوان پایه اصلی ادکلن استفاده می‌شود. اما این مواد برای پوست کودک ضررهای بسیاری دارند، به همین دلیل این دو ماده به طور کلی از ادکلن کودکان حذف می‌شوند. در نتیجه از عدم وجود این ترکیبات در عطر منتخب خود اطمینان حاصل کنید.

بهتر است عطری را انتخاب کنید که رایحه مناسبی داشته باشد. برای کودکان و نوجوانان بهتر است عطرهایی انتخاب کنید که حس شادابی، جذاب بودن، آرامش بخش و از طرف دیگر انگیزاننده بدهد. این نوع حس ها باعث می شود، که حس احترام به خود و همین طور اعتماد به نفس را در وجود کودکان و نوجوانان ایجاد کند، بنابراین باید در انتخاب عطر برای این گروه سنی کمی دقت کنید.
چنانچه قصد دارید برای کودک زیر دوسال خود عطر خریداری کنید؛ حتما سراغ عطرهای فاقد الکل بروید، هرچند که استفاده از عطر در سنین زیر ۵ سال توصیه نمی‌شود.
قبل خرید عطر، بهتر است اندکی از آن را روی کودک خود تست کنید و در صورت عدم وجود حساسیت اقدام به خرید آن کنید.

 

 

ثبت دیدگاه